Zwroty
"Zwroty" reprezentują subskrybentów, których adresy email powodują błędy, czyli osoby, które nie mogą otrzymywać wiadomości wysyłanych na listę. Przyczyn może być wiele: przestarzały adres email, adres czasowo niedostępny w czasie, gdy wiadomości były rozsyłane, przekroczona kwota skrzynki pocztowej, itp.
Sekcja 'Zarządzanie zwrotami' definiuje dwa tryby:
- Tryb ostrzegania wskazuje poziom zwracających adresów, dla których właściciel listy otrzymuje wiadomość zatytułowaną 'Współczynnik zwrotów za wysoki' proponując usunięcie danych subskrybentów z listy.
- Tryb blokowania wskazuje poziom zwracających adresów, dla których dystrybucja wiadomości będzie automatycznie zablokowana do czasu rozwiązania problemu (zwykle przez usunięcie zwracających subskrybentów).
Sekcje 'Zarządzanie zwrotami, poziom pierwszy' i 'Zarządzanie zwrotami, poziom drugi' pozwalają przeprowadzić automatyczne operacje związane ze zwracającymi subskrybentami. Możesz zdefiniować:
- zakresy odpowiadające poziomom: pierwszemu i drugiemu. Domyślnie, poziom pierwszy to współczynnik zwrotów o wartości pomiędzy 45 a 74, natomiast poziom drugi to współczynnik zwrotów o wartości pomiędzy 75 a 100;
Współczynnik zależy od ilości, typu i częstotliwości zwrotów. Jeśli okres zwracania jest krótki lub jeśli błędów jest niedużo, współczynnik nie jest naliczany.
- zadania do wykonania wobec zwracających subskrybentów: brak, powiadomienie, usunięcie z listy;
- osoby do powiadamiania w przypadku wykonania zadania: nikt, właściciele listy, administratorzy. Wysyłane powiadomienie zawiera nazwy zwracających subskrybentów i dokładne informacje o zadaniu.
Aby zarządzać zwrotami (zerować błędy, usuwać zwracających użytkowników, polecić przypomnienie subskrypcji, itp.), przejdź do strony 'Zwroty' modułu administracyjnego listy.
UWAGA: nie zapomnij kliknąć przycisk 'Zapisz' na dole strony, aby zatwierdzić zmiany.